Midsommarfirande

Midsommarfirande i villaföreningens regi (före 1950 hette föreningen Bromma trädgårdar) har skett i Bromma Kyrka sedan 1930-talet och sedan 15-20 år tillbaks i tiden har Bromma Kyrka och Eneby ett gemensamt firande. På 1990-talet hade Eneby ett eget midsommarfirande vid ängen invid den stora Bautastenen. Under många år skedde Bromma Kyrkas midsommarfirande på ängen invid Prästgården. Sedan 2015 sker midsommarfirandet på den stor ängen nedanför Kyrkskolan.

Programmet för midsommar-firandet brukar vara så här:

10.30-12.00

Tag med blommor och var med och smycka stången i vackra färger.

14.30

Vi samlas vid Bistro Bromma” på Spångavägen 138 och går i gemensamt tåg med musik till Midsommarängen.

Försäljning av kaffe, te, saft och bullar etc. börjar serveras invid midsommarstången och pågår under hela firandet. Tag med kontanter (swish också möjligt)

14.50

Midsommarstången reses med gemensamma krafter och föreningens festarrangörer hälsar alla välkomna.

Dans runt stången för stora och små till levande musik under ledning av Bromma folkdansgille

15.40

Folkdansgillet har uppvisningsdans.

16.00 -17.00

Lekar, lottdragning och avslutning med stor dragkamp.

Under denna timme spelar också Plommonvägens nyckelharpegrupp upp till allmän folkdans.

Varmt välkomna!

Se fler bilder i bildspel nedan.

Se fler bilder i bildspel nedan